Sunday, November 16, 2008

Langkah2 bila anda dapati barangan yg smpi di tangan anda ada defect

Pertama2 skali kami mintak maaf sekiranya berlaku begitu. Kami sedaya upaya tuk memastikan barangan koleksi kami sampi ke tangan anda tiada kekurangan atau defect di mata anda. Sekiranya lah berlaku berikut langkah2 yang perlu dipertimbangkan:

1. Anda boleh memaklum kan kepada kami sesegera yang boleh dalam masa 2 hari setiba barang di pintu rumah anda.

2. Kami akan menggantikan barang yg defect itu dengan yang baru. Pos penghantaran kembali kepada kami akan ditanggung oleh pihak customer. Pos kali kedua akan ditanggung oleh pihak kami (pos register seluruh Malaysia sahaja).

3. Atas budi bicara, kami juga boleh memulangkan balik wang anda dengan syarat sebaiknya tiba barangan kami di sini.

4. Ataupun barangan yang defect itu boleh ditukar dengan barangan yang lain. Kami akan kembalikan semula baki wang anda ataupun anda kena top up sebelum pengeposan barangan kedua dibuat. Urusan tukar barang ini boleh dibuat dengan syarat barang yang defect sudah sampai ke tangan kami.

5. Harap anda berpaus hati. Kami ikhlas memberi Anda puas hati membeli.

6. Saya berharap sangat agar perkara sebegini tidak berlaku. Tetapi kami kekadang manusia biasa dan mungkin kami terlepas pandang. Kami hanya melayan jika berlaku nya defect barangan kami sahaja. Kami tidak akan melayan alasan "tidak berkenan" atau alasan2 yang lain. Kami hanyalah peniaga kecil online yang menjalankan segala urusan di rumah. Diharap dengan tolak ansur ini akan menguntungkan kedua2 belah pihak dan jangan lah ada yang mengambil kesempatan. Harap maklum.

No comments: